Van Ouistreham naar Cheybourg

Jullie treffen het maar in Nederland, naar wat wij horen is het steeds mooi weer. Hier hebben we steeds te maken met een noordelijke wind, waardoor het meestal fris is. Niet altijd, maar bij 20 gr. blijft het vaak steken. Af en toe een dag met 14 gr. en harde wind, dan blijven we gewoon liggen en kachel aan!Wel jammer, maar het drukt de pret nog niet. Trouwens, we lezen altijd met veel plezier jullie reacties!
Om 04.00 in de sluis met een aantal vissersboten, dit ging gelukkig een heel stuk rustiger. Om 04.30 voeren we in het donker verder, ook wel weer spannend en jammer dat het geen helder weer was zodat je de zon op kon zien komen. De wind tegen dus de hele weg op de motor, onderweg sloeg de motor nog weer af. We schrikken er al niet meer van: brandstoffilter verstopt. Wederom zet Jan er in een handomdraai een nieuwe op, waarna de motor weer vrolijk verder pruttelde. In Grandcamp moesten we met hoogwater aankomen, omdat dat een rotsplateau is en bij eb helemaal droogvalt. We hebben het gezien en het is dan onvoorstelbaar dat je daar overheen bent gevaren. Maar we liggen veilig achter de sluis. Wel gezellig vissersdorpje.

Van Grandchamp naar het oester en mosselparadijs St.Vaast la Hougue. Heerlijk kunnen zeilen.
Allicht mosselen gegeten, maar die waren zo klein dat Jan van het gepriegel nog meer honger had gekregen. De oesters durven we nog niet aan, maar er stonden zulke vrachten op de kade, elke dag weer, dat je zou denken dat ze wel lekker moeten zijn. Hier hebben we vouwfietsen gekocht, een pracht van een aanbieding! We zaten er al langer aan te denken en tot nu toe nog geen spijt van. Hier hebben we 2 dagen harde wind gehad, geen pretje om verder te gaan.

Woensdags leek het wat beter en zijn we naar Cheybourg gegaan. De wind was nog wel pittig en de golven dus ook! Vooral om Ponte de Barfeur, een erg rotsachtig gebied waar noordelijke en zuidelijke stromingen bij elkaar komen en voor een zeegang zorgen waarbij de golven van alle kanten komen. Geen pretje! Maar vlakbij Cheybourg: windstil en een vlakke zee. Een grote stad waar we met de fiets doorheen gecrost zijn. Een gezellige drukke haven, waar het merendeel engelsen zijn. Morgen naar Alderney, een van de Kanaaleilanden.

Tineke Kelderman

Goede investering die fietsen. Leuk om af en toe ook wat aan de kust te zien lijkt me.
Jullie doen het lekker rustig aan.
Gekke bus hoor.

Jantien en Wim

Ben blij te horen dat het goed gaat met jullie,ik vind het maar dapper hoor wat jullie doen ,vaar maar goed door naar de zon ,die komt vast wel ,fijn dat jullie ook even kunnen fietsen even de benen strekken en leuke dingen zien ,a.s.maandag 11 juni komt Ellen hier eten,ik ga lekkerNasi maken mijn broer zijn lievelings gerecht dan denken we aan jullie ,nou goede vaart en hou ons op de hoogte dikke kus van ons samen xxx

Sonja

Mooi om jullie zo te volgen, mooi geschreven Harmke ! Groeten van ons

Nico

Ideaal die fietsen. Hopelijk snel mooier weer!

Mirjam

Een hele belevenis, zo te lezen. Fijn dat het zo goed gaat, geniet er maar heerlijk van,

Mirjam

Hoi Harmke, ken je de app, findship, daar kan ik precies zien waar jullie liggen, daar kan je alle schepen, als je de naam weet, opzoeken