Willemstad - Vlissingen

Van Willemstad wilden we naar Zeeland om daar te gaan ankeren. Na contact met de spoorbrug hoorden we dat die maar 2x per dag draaide i.p.v. 3x , dus niet om 11 uur weg maar pas om 13 uur. Hierna weinig kunnen zeilen i.v.m. het vele vrachtverkeer. Uiteindelijk beland in St. Annaland, hier hebben we de eerste zeehonden gespot, die lekker lagen te zonnebaden. Ook nog eentje vlak bij de boot met koppie boven water ,Jan riep nog: brood!, maar hij dook weer onder en kwam niet meer terug.
De volgende ochtend met bijbootje de haven in en boodschappen gedaan. We wilden vandaag verder naar het Veerse meer. Het zeilen wil niet echt lukken, of de wind uit de verkeerde hoek of bruggen/ sluizen. Onderweg nog meerdere zeehonden zien zonnen. Op het Veerse meer nog wel even lekker kunnen zeilen. Hier moet je binnen de vaargeul blijven vanwege ondieptes erbuiten. Dat is op zich wel jammer. Hier zijn wel eilandjes met steigers waar we een nachtje hebben aangelegd. Vanaf hier, met geen wind , dus op de motor, naar Middelburg gegaan, deze stad vonden we niet zo. Volgende stop: Vlissingen. Deze stad heeft ons bekoord, met de boulevards aan de Westerschelde waar grote zeeschepen zo dicht langsvaren dat je ze bijna kunt aanraken. De vele terrasjes, de loodsbootjes die af en aan voeren om die grote schepen veilig vanaf de Noordzee naar Antwerpen te loodsen. Dit vanwege de ondieptes in de Westerschelde. We zijn hier 4 dagen gebleven, hebben fietsen gehuurd en de stad verkend. Nico en Jolien B. zijn nog langs geweest, lekker een eind gesjouwd en heerlijk op terras gegeten (wel met terrasverwarming!). Vandaag (zondag) wat motregen; de laatste klusjes voordat we morgen de zee opgaan. Bijboot op de boot geknupt, die willen we op zee niet achter ons aan hebben te hobbelen.
Kortom : we zijn er klaar voor, morgen de Noordzee op naar Blankenberg.

Foto's volgen, uploaden lukt helaas niet.

Nico en Jolien

Succes op zee vandaag!

Yvonne en zas

wens jullie veel vaarplezier zonder brokken.

Mirjam

Mooi om dit alles te lezen, nu de zee op. Goede vaart!!!

Truus

Mooi verhaal met veel variatie. Vlissingen is idd leuk. Goede zeevaart. We horen graag hoe dat gaat!

Harrie

Succes en goede wind naar Blankenberg!