Gouda naar Willemstad

Inderdaad 2 dagen in Gouda gebleven met slecht weer. Toch veel gewandeld in deze mooie stad. Natuurlijk bij Hans en Tineke op bezoek en dinsdagavond gezellig uit eten geweest met z'n vieren. Woensdag 10 uur weer verder met beter weer, in ieder geval zonnig maar toch : veel wind en fris. De bestemming is Dordrecht en is ongeveer 5 uur varen, maar door wachttijden voor 2 bruggen werden het 7 uren. De staande mast route is een druk bevaren route met veel vrachtverkeer. Deze schepen veroorzaken nogal wat golfslag waardoor we veel op en neer wippen. En vooral voor bruggen, als je wachten moet is dat heel vervelend.
Dordrecht is ook een mooie oude stad, we hebben ons er wel een dag kunnen vermaken. In ieder geval hebben we de zonnepanelen weer op de buiskap bevestigd. Deze waren er afgewaaid toen we voor anker lagen met windkracht 7. We beginnen een beetje te wennen aan het leven aan boord, de spullen krijgen een plek en wat het belangrijkste is: we kunnen het vinden! Vanuit Dordrecht naar Willemstad (bijna in Zeeland).  Veel vrachtverkeer, en daardoor veel golfslag. Het werd nog even spannend toen we de haven in moesten. Je moet dan de vaarroute van vrachtschepen oversteken en dat is wel even uitkijken, maar zigzaggend hebben we het gered. Met ons bijbootje boodschappen gedaan en op terras een pintje gedronken. Morgen (zondag) Zeeland in, daar willen we ergens voor anker gaan, lekker rustig.

Truus en Mas

Toen we lazen “Van Gouda naar Willemstad” dachten we “dat gaat opeens snel”, maar het is niet Willemstad op Curacao ?, maar Zeeland. Toch langzaam maar zeker richting grens. Veel “anker”plezier in Zeeland en graag tot het volgende verhaal!

Harrie

Er komt deze week een hoge druk gebied aan dus het wordt voorlopig een pleziervaart ? have Fun !

Jolien M

Geniet van het mooie weer! Hopelijk zien jullie Jochem nog

Ina B

Jullie hebben prachtig mooi weer nu... lekker genieten!