Amsterdam

Amsterdam blijft een leuke stad, er is altijd wel wat te beleven en veel te zien. Koningsdag op het ij: talloze sloepen met uitgedoste oranje mensen, biertje in de hand, muziekje erbij. Heel bijzonder. En ondanks dat het geen superweer was, wel heel druk. Een nachtje in marina Amsterdam, onze 3e keer, is altijd weer leuk om te komen. Zaterdag: vannacht willen we door Amsterdam zien te komen, dit gebeurt in konvooi en s'nachts omdat je door een aantal spoorbruggen moet en er s'nachts geen treinen rijden. Je gaat door 9 bruggen en een sluis en komt dan op het Nieuwe Meer, dan ben je door Amsterdam. Je verzameld je om 23 uur op een bepaalde plek en hoort via de marifoon hoe laat je gaat vertrekken, In ons geval 1.30. We waren met 6 boten. Ellen en Nico gingen met ons mee op avontuur. Spannend natuurlijk, s'nachts door Amsterdam, met 6 boten, goed opletten geblazen. Om 3.15 op het Nieuwe Meer, hier stapten Ellen en Nico weer af en konden wij nog even slapen tot 7 uur, om vervolgens naar het volgende obstakel te varen: de Schipholbrug. We zijn die zondag door heel veel bruggen gevaren en uiteindelijk beland in Gouda. Aangelegd in een haven, en we denken gezien het weer dat we pas woensdag weer verder gaan. We vinden het leuk om dit een keer mee te maken, maar het is niet ons ding. Het continue gebrom van de motor, nee wij missen de rust en de stilte van het zeilen.

Truus

Tjee, wat een nachtelijke tocht was dat in Amsterdam. Leuk dat Nico&Ellen meevoeren. Lijkt me een heel avontuur door al die bruggen! Hopelijk lekker beetje bijgekomen in Gouda. Goede vervolg-tocht morgen, eindelijk wat beter weer! XX

Aart

Weer is wat anders dus als overdag varen. Hoewel naar Engeland ook al meegemaakt. Hopen dat jullie niet zoveel meer tegen komen. Idd leuk dat de kids nog ff meevoeren
Ik dat Gouda alweer achter jullie ligt. Goede vaart en volg jullie ook wel met de app. Groetjes Aart en Hennie.

Tineke Kelderman

Wel leuk zo'n tussenstop in Gouda. We vonden het erg gezellig.