Belgie

Nou helaas, maandag ging niet door en waardoor? Die rotwind! Kracht 6 met uitschieters naar 7. Wel jammer, want het was de laatste dag dat we Jochem konden treffen, die op weg was naar Zeebrugge. Maar van hem hoorden we ook al dat het niet te best was op zee. Het werd dus een dag later. De Westerschelde ging prima op zeil maar op zee waren de golven nog onrustig van de wind van de vorige dag. En we hadden de stroom tegen waardoor we geen meter vooruit kwamen. Op een gegeven moment kwamen we een boei niet voorbij, het was net of ie met ons meevoer. Het gekke is ook wel dat het net  lijkt of je snelheid hebt, maar niet dus. Toch maar een poosje de motor erbij aan gezet. Blankenberge gehaald, een mooie haven. We zaten op een terras en Jan vroeg naar de boulevard, de ober snapte er niks van. Uitendelijk begreep hij wat Jan bedoelde. "Maar meneer. dat noemen wij de dijk". Het weer voor de komende week lijkt niet best, dus we zullen hier wel een paar dagen blijven. En inderdaad: veel wind 6 tot 7 en koud 10, 11 graden, gelukkig hebben we ons kacheltje aan boord. We hebben ons hier prima kunnen vermaken, ons verdiept in getijden en stromingen zodat we daar zoveel mogelijk profijt van kunnen maken. Met de tram naar Oostende en uiteraard weer veel gelopen. We hebben ook nog de douane aan boord gehad, 3 man sterk. Controle van de papieren en of er ook rode diesel in de tank zat. Dat is illegaal en staat hier in Belgie een boete van 1000 euro op. Het weer lijkt gunstig morgen dus tijd om verder te gaan.

Tineke Kelderman

Het wordt weer mooi weer, zeilen maar!

Truus/Mas Bakker

Tjonge, dat weer ook. We gunnen jullie een poosje mooi zeilweer! België en met name de Vlaamse taal is wel leuk! Veel plezier en z☀️nnige groetjes vanuit Skiathos, waar het zeilweer “iets” beter is ?